Mijn account en inloggen
Inloggen bij Evi van Lanschot bestaat uit twee stappen. U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord. De Inlog app vraagt om de inlog te bevestigen op uw smartphone. Vervolgens wijzigt u eenvoudig online uw gegevens.
5 veelgestelde vragen
-
Onder het wachtwoordveld op de inlogpagina staat ‘wachtwoord vergeten’, klik hierop. Vul uw e-mailadres in en klik op versturen. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink om een nieuw wachtwoord aan te maken. Niet ontvangen? Controleer de spam of ongewenste e-mail folder.
-
Tweestapsverificatie voorkomt dat anderen toegang krijgen tot uw beleggingsrekening. Zelfs als ze het wachtwoord weten. Zo werkt het instellen:
Gekoppeld apparaat
U koppelt uw smartphone aan de rekening. Wij weten vervolgens dat het apparaat van u is en dat wij het kunnen gebruiken om de inlog te verifiëren.Gekoppeld telefoonnummer
Stel een vertrouwd mobiel telefoonnummer in. Op dit nummer ontvangt u verificatiecodes via SMS. Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar uw telefoonnummer wordt verstuurd. Het gekoppelde telefoonnummer gebruiken wij ter verificatie op het moment dat u geen toegang meer hebt tot de Inlog app. Nadat tweestapsverificatie is ingesteld moet u bij elke inlogpoging toegang tot uw apparaat/telefoonnummer hebben. -
Een e-mailadres en een wachtwoord. Het e-mailadres komt overeen met het adres waarop u alle e-mails van Evi van Lanschot ontvangt. Vervolgens vragen wij om de inlog te bevestigen via de Inlog app. Ga naar de inlogpagina.
-
Via Persoonsgegevens, Wachtwoord in uw persoonlijke omgeving stelt u eenvoudig een nieuw wachtwoord in.
-
Niet bij uw rekening kunnen is vervelend. Controleer daarom of u het juiste e-mailadres gebruikt. Bij twijfel over de inloggegevens kunt u het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. Lukt het nog steeds niet? Bekijk hier de meest voorkomende oplossingen.
Inloggen
-
Een e-mailadres en een wachtwoord. Het e-mailadres komt overeen met het adres waarop u alle e-mails van Evi van Lanschot ontvangt. Vervolgens vragen wij om de inlog te bevestigen via de Inlog app. Ga naar de inlogpagina.
-
Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen vindt u op de tweestapsverificatie instellen pagina.
-
Uit ervaring weten wij dat dit vaak veroorzaakt wordt door het gebruik van onjuiste inloggegevens. Als u twijfelt over de inloggegevens adviseren wij om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
-
Niet bij uw rekening kunnen is vervelend. Controleer daarom of u het juiste e-mailadres gebruikt. Bij twijfel over de inloggegevens kunt u het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. Lukt het nog steeds niet? Bekijk hier de meest voorkomende oplossingen.
Tweestapsverificatie instellen
-
Tweestapsverificatie voorkomt dat anderen toegang krijgen tot uw beleggingsrekening. Zelfs als ze het wachtwoord weten. Zo werkt het instellen:
Gekoppeld apparaat
U koppelt uw smartphone aan de rekening. Wij weten vervolgens dat het apparaat van u is en dat wij het kunnen gebruiken om de inlog te verifiëren.Gekoppeld telefoonnummer
Stel een vertrouwd mobiel telefoonnummer in. Op dit nummer ontvangt u verificatiecodes via SMS. Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar uw telefoonnummer wordt verstuurd. Het gekoppelde telefoonnummer gebruiken wij ter verificatie op het moment dat u geen toegang meer hebt tot de Inlog app. Nadat tweestapsverificatie is ingesteld moet u bij elke inlogpoging toegang tot uw apparaat/telefoonnummer hebben. -
U kunt tweestapsverificatie instellen in uw persoonlijke omgeving via Mijn gegevens, Persoonsgegevens, Tweestapsverificatie
-
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u tweestapsverificatie niet meer kunt gebruiken. De Inlog app is verwijderd van uw telefoon, u hebt een nieuwe telefoon, of er is om een andere reden iets veranderd in de koppeling van uw telefoon aan de rekening. In dit geval dient u de Inlog app opnieuw te koppelen. Dit doet u door met een SMS-code in te loggen op uw rekening.
• Log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
• Na 10 seconden verschijnt de SMS-optie onderin beeld.
• Kies voor deze optie en vul de ontvangen SMS-code in.
• U bent nu ingelogd.
• Ga naar Mijn gegevens, Persoonsgegevens, Tweestapsverificatie.
• Verwijder hier het gekoppelde apparaat.
• Klik op toevoegen en koppel vervolgens opnieuw een vertrouwd apparaat. -
Wanneer verificatie in twee stappen is ingesteld, is uw beleggingsrekening beter beveiligd. U gebruikt dan twee verschillende middelen om in te loggen. Inloggen ziet er dan als volgt uit: U logt in op uw rekening met een e-mail en wachtwoord combinatie. De Inlog app vraagt om bevestiging op uw smartphone. Na bevestiging op uw smartphone bent u ingelogd.
-
Veel problemen worden veroorzaakt door software instellingen op uw apparaat, browser, besturingssysteem of internetverbinding. Hieronder een aantal veelvoorkomende problemen:
• Wis oude cookies. Soms kunt u niet inloggen omdat de computer oude cookies heeft opgeslagen.
• Test of het aan de internetverbinding ligt.
• Schakel WiFi uit en probeer of het met uw mobiele internetverbinding wel lukt.
• Controleer datum en tijd van uw apparaten De datum en tijd van uw apparaten moeten beide op ‘automatisch’ zijn ingesteld. Pas dit aan en probeer het opnieuw. -
Hebt u geen smartphone? Kies dan voor de optie 'Ik heb geen smartphone'. Zo stelt u tweestapsverificatie met een SMS-code in.
-
De veiligste manier van inloggen, is het inloggen met behulp van de Inlog app. Wanneer u één telefoon voor beide rekeninghouders wilt gebruiken, kunt u kiezen voor de volgende optie: Eén telefoon gebruiken voor twee rekeninghouders.
-
De SMS toegangscode bestaat uit 6 cijfers. Het kan tot 1 minuut duren voordat u deze SMS code ontvangt op uw telefoon. Duurt het langer dan 1 minuut? Vraag dan de SMS-code opnieuw aan. Let erop dat u de laatst verstuurde SMS code gebruikt.
SMS code niet ontvangen?
• Controleer of het telefoonnummer klopt.
• Controleer of u voldoende bereik hebt.
• Blokkeert uw telefoon SMS berichten van onbekende nummers, wijzig dan de instellingen.
• Zet de telefoon uit en weer aan; daarmee wordt het toestel opnieuw aangemeld op het netwerk en dat lost in veel gevallen het probleem op.
• Kijk op de website van uw telefoonaanbieder of er storingen zijn.
• Controleer of uw SMS inbox vol zit. Als uw inbox vol is, kunnen er geen sms'jes worden afgeleverd.
• Controleer of de telefoon op vliegtuigstand staat. -
Een QR-code is een zwartwit plaatje dat digitale informatie bevat. Een smartphone kan deze code zelf herkennen. Scant u een QR code, dan wordt u meteen doorgestuurd naar de juiste plaats. Dat scheelt intypen van lange internetadressen.
-
Met een iPhone:
• Open de camera app.
• Gebruik de camera achter op het toestel, niet de selfie camera.
• Doe nu net alsof u een foto maakt van de QR-code.
• Zorg dat de QR-code goed in beeld is. De iPhone probeert de code te herkennen.
• Vervolgens verschijnt er een melding bovenaan het scherm van uw iPhone.
• Tik op de melding en u gaat naar het scherm waar u de Inlog App kunt downloaden.Met een Android telefoon:
• Een QR-code scant u met behulp van de app Google Lens. Staat deze nog niet op uw telefoon dan kunt u de Google Lens app downloaden in de Play Store.
• Google Lens is geïnstalleerd.
• Open de camera app op uw telefoon.
• Richt de camera op de QR-code alsof u een foto probeert te maken. Zorg dat de QR-code volledig in beeld is.
• Het toestel probeert de code te herkennen. Er verschijnt een melding in het scherm.
• Tik op de melding en u gaat naar het scherm waar u de Inlog App kunt downloaden. -
Dit is op dit moment niet mogelijk.
-
Dan kunt u een nieuw vertrouwd apparaat koppelen. Hebt u de app al geïnstalleerd dan leest u hier hoe u dit kunt doen.
-
Ja, u kunt u de nieuwe telefoon koppelen in uw persoonlijke omgeving via Mijn gegevens, Persoonsgegevens, Tweestapsverificatie.
-
Als u er niet uitkomt, neem dan contact op.
Persoonsgegevens
-
Wanneer u klant bij ons bent gebruiken wij uw persoonsgegevens. We hebben persoonsgegevens nodig voor de overeenkomst die wij sluiten. Maar ook om ervoor te zorgen dat u veilig belegt bij ons. Evi van Lanschot gaat zorgvuldig om met uw gegevens en zorgt ervoor dat elke verwerking van gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Bezoek voor meer informatie de privacy en veiligheid pagina.
-
De informatie die u bij ons aanlevert slaan wij op in ons administratiesysteem. Lees voor meer informatie onze privacy en veiligheid pagina.
-
Wij zijn voor de belastingdienst verplicht om rekeninggegevens te bewaren tot 7 jaar na het beëindigen van de rekening. Daarna verwijderen wij automatisch uw gegevens. Bent u geen rekeninghouder dan verwijderen we uw gegevens 12 maanden na vastlegging van de gegevens of eerder als u dat aan ons verzoekt.
Wachtwoorden
-
Via Persoonsgegevens, Wachtwoord in uw persoonlijke omgeving stelt u eenvoudig een nieuw wachtwoord in.
-
Mogelijk wordt het oude wachtwoord nog ingevuld door de browser. U kunt dit controleren door op het ‘oogje’ te klikken in het wachtwoord veld, het wachtwoord is dan kort zichtbaar.
-
Het kan enkele minuten tot een uur duren voordat u deze e-mail ontvangt. We raden aan om uw ongewenste e-mail, reclame en/of spam folder te controleren. Bekijk hier de meest voorkomende oplossingen.
Persoonlijke gegevens wijzigen
-
In uw persoonlijke omgeving wijzigt u gemakkelijk het e-mailadres. Kies voor Mijn gegevens, Persoonsgegevens, E-mailadres wijzigen. De wijziging dient u op beide e-mailadressen te bevestigen. Het nieuwe e-mailadres is ook gelijk uw nieuwe gebruikersnaam om in te loggen. Uw huidige wachtwoord blijft gewoon geldig. Kunt u niet meer inloggen? Wijzig dan uw e-mailadres met dit formulier.
-
Persoonsgegevens zoals een e-mailadres, wachtwoord, telefoonnummer en adres wijzigt u eenvoudig zelf in uw persoonlijke omgeving. Ga hiervoor naar Mijn gegevens, Persoonsgegevens.
-
U kunt zich afmelden voor commerciële en/of serviceberichten via uw persoonlijke omgeving. Ga hiervoor naar Mijn gegevens, E-mailvoorkeur.
Geselecteerde fondsen
Hier vindt u uw geselecteerde fondsen. Bekijk uw selectie en koop uw fondsen eenvoudig aan.
Sluiten