Privacy en veiligheid
In dit Privacy Statement leggen wij uit hoe Evi van Lanschot, onderdeel van Van Lanschot Kempen NV, met persoonsgegevens omgaat.
Download: Privacy Statement Evi van Lanschot
Cookie Statement
Als u een website bezoekt, plaatst die vaak een tekstbestandje op uw computer, tablet of mobiele telefoon. Dit heet een cookie. Ook de website van Evi van Lanschot maakt gebruik van cookies.
Waarom gebruikt Evi van Lanschot cookies?
Wij gebruiken functionele en analytische cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te meten. Deze cookies plaatsen wij altijd. Voor het plaatsen van deze cookies hoeft u geen toestemming te geven. Daarnaast gebruiken we marketingcookies. Met behulp van deze cookies worden op websites van andere partijen voor u relevante Evi advertenties getoond en kan Evi de eigen website op uw persoonlijke voorkeuren afstemmen. Dit doet Evi alleen als u toestemming heeft gegeven om marketing cookies te laten plaatsen.
Deze toestemming kunt u hieronder op elk moment weer aanpassen. Klik hier om uw toestemming aan te passen.
Wat doen cookies?
Een cookie zorgt ervoor dat de gebruikers van een website van elkaar worden onderscheiden. Dat maakt websites makkelijker in gebruik. Cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u ingelogd kunt blijven op een website of dat uw voorkeuren worden onthouden, zoals locatie- en taalinstellingen. Ook kunnen website-eigenaars cookies inzetten om informatie te verzamelen over het gebruik van de website om zo de site te verbeteren. Verder maken sommige cookies het mogelijk om uw surfgedrag te volgen. Zo kunnen websites en adverteerders iets over uw voorkeuren te weten komen, waardoor ze relevantere advertenties kunnen laten zien.
Klik hier voor een gedetailleerd overzicht van alle cookies die actief zijn op de Evi-Robeco website.
Hoe lang bewaart een cookie de gegevens die zijn verzameld?
Hierboven vindt u een overzicht van de cookies in de drie verschillende categorieën. In de kolom geldigheid per cookie ziet u hoe lang deze cookie gegevens bewaart. Alle gegevens zijn geanonimiseerd. Cookies in de categorie marketing cookies herkennen wel herhaalbezoek door middel van een uniek ID. Deze categorie bevat zowel first party cookies als third party cookies. First party cookies plaatst Evi zelf. Third party cookies worden door een derde partij geplaatst. Dit laatste maakt het bijvoorbeeld mogelijk dat u tijdens een online bezoek aan die derde partij een advertentie van Evi te zien krijgt.
De volgende partijen plaatsen via onze websites cookies als daar toestemming voor gegeven is Wij verwijzen u door naar de statements van deze partijen:
Kunt u cookies uitzetten?
Ja, u kunt ervoor kiezen om de marketingcookies uit te schakelen, u kunt dit hier doen. Dit geldt niet voor functionele en analytische cookies. Wij vinden het belangrijk dat onze website gebruikersvriendelijk is en daarom kunt u deze niet uitzetten.
Cookie-instellingen aanpassen via uw browser
Cookies worden opgeslagen op uw computer. Als u helemaal niet wilt dat websites op uw computer cookies plaatsen, dan kunt u de instellingen van uw browser aanpassen zodat u een waarschuwing krijgt voordat er cookies worden geplaatst. Ook kunt u de instellingen zo aanpassen, dat uw browser alle cookies of alleen de cookies van derde partijen weigert. Verder kunt u cookies die al zijn geplaatst verwijderen. Let erop dat u de instellingen apart voor elke browser en computer die u gebruikt moet aanpassen.
Wees u ervan bewust dat als u geen cookies wilt, het mogelijk is dat de website niet meer optimaal functioneert en u niet altijd van alle mogelijkheden van de website gebruik kunt maken. Cookies zorgen er voor dat de website goed wordt weergegeven en zijn noodzakelijk om Mijn Evi omgeving te gebruiken.
Hoe u uw instellingen kunt aanpassen, verschilt per browser. U kunt de handleiding van uw browser raadplegen. Of klik op een van de links van deze browsers om meer informatie te weten te komen: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Wilt u cookies van specifieke partijen uitzetten, dan kan dat via www.youronlinechoices.eu/nl.
Cookie-instellingen aanpassen per browser
- Internet Explorer
- Mozilla Firefox
- Safari
- Google Chrome (Windows en Mac)
Hoe gaat Evi van Lanschot om met uw persoonlijke gegevens?
Evi van Lanschot doet er alles aan om uw privacy te garanderen. In ons privacy statement (bovenaan deze pagina) staat hoe wij omgaan met uw gegevens.
Veiligheid
Wij vinden veilig online bankieren heel belangrijk. Onze website draait daarom op een beveiligde omgeving en heeft strenge veiligheidsmaatregelen. Lees wat wij eraan doen om online beleggen zo veilig mogelijk te maken en wat u zelf kunt doen.
Uitgaande bedragen
Vanaf uw rekening kunnen wij alleen geld overboeken naar de tegenrekeningen die u hebt doorgegeven en die op uw naam staan.
Ons systeem controleert alle uitgaande en inkomende bedragen en controleert deze op ongebruikelijke patronen. Bij een verdachte transactie blokkeren we die en controleren ze telefonisch met u. Daarom hebben wij een telefoonnummer nodig waarop u goed bereikbaar bent.
Uw beveiligde persoonlijke inlogomgeving
Voor uw online transacties gebruikt u de beveiligde omgeving van onze website. Die is alleen toegankelijk voor klanten, buitenstaanders kunnen niet bij de gegevens van onze klanten.
Als u inlogt op uw persoonlijke omgeving wordt er een beveiligde verbinding tot stand gebracht. Dat uw gegevens worden verzonden ziet u aan het hangslotje in de adresbalk of rechtsonder in uw browser. Controleer ook dat het internetadres begint met ‘https’ in plaats van ‘http’. Alle systemen van Evi van Lanschot staan in beveiligde omgevingen op verschillende locaties.
Gebruikersnaam en wachtwoord
Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam. Wilt u een ander e-mailadres gebruiken, wijzig dit dan in uw persoonlijke inlogomgeving. We bevestigen dit op uw oude en uw nieuwe e-mailadres.
Logt u voor het eerst in op uw persoonlijke omgeving dan kunt u zelf uw wachtwoord kiezen. Dat moet aan bepaalde eisen voldoen zodat anderen het niet makkelijk kunnen raden. Weet u uw wachtwoord niet meer, kies dan voor “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. We sturen u een email waarna u een nieuw wachtwoord kunt maken.
Uw wachtwoord is uw persoonlijke eigendom; medewerkers van Evi van Lanschot hebben geen toegang tot uw wachtwoord! Het is belangrijk dat u regelmatig uw wachtwoord verandert. Let op: we versturen geen wachtwoorden per post, dat is wel zo veilig!
Tweestapsverificatie
Inloggen op uw persoonlijke omgeving werkt met tweestapsverificatie. Daarvoor gebruikt u de Inlog app op uw smartphone. Deze extra stap maakt het nog moeilijker voor kwaadwillenden om bij uw rekeninggegevens te komen, zelfs al hebben ze uw wachtwoord. Hebt u geen smartphone? Dan kunt u gebruikmaken van SMS-verificatie.
Berichten via e-mail
Criminelen proberen soms klantgegevens te achterhalen met berichten die lijken op e-mails van Evi van Lanschot (phishingmails). Wees daarom alert en let op het volgende:
- E-mails van Evi van Lanschot eindigen op @evivanlanschot.nl
- Via onze e-mails kunt u nooit rechtstreeks inloggen op uw persoonlijke inlogomgeving. Wij verwijzen altijd naar robeco.evivanlanschot.nl, waar u zelf kunt inloggen
- Wij vragen per e-mail of telefonisch nooit om uw inloggegevens
- Hebt u toch een verdacht bericht ontvangen? Laat het ons dan weten.
Dit kunt u doen
- Gebruik apparatuur met een recente browser en installeer de updates van uw besturingssysteem
- Gebruik een up-to-date virus- en malware scanner, firewall en anti-spyware
- Gebruik uw persoonlijke inlogomgeving niet op een openbare Wifi-hotspot
- Installeer geen illegale en/of onbekende software
- Controleer de URL en het slotje van de beveiligde verbinding als u inlogt
- Log uit als u klaar bent
- Houd uw wachtwoord geheim. Medewerkers van Evi van Lanschot zullen nooit vragen om uw wachtwoord; niet aan de telefoon en ook niet per e-mail.
- Meld verdachte zaken meteen bij ons via 0800-1971 of klantenservice@evivanlanschot.nl
- Kijk op www.veiligbankieren.nl voor meer tips over veilig bankieren.
Samen veilig: wees alert!
Net als andere financiële instellingen zijn wij zeer alert op signalen van onze klanten. In geval van een mogelijk risico kunnen wij zeer snel al onze systemen blokkeren. Wij verwachten ook van u dat u alert reageert op verdachte zaken en die direct aan ons doorgeeft.
Bent u deskundig op het gebied van internetbeveiliging en hebt u een mogelijke zwakte in onze systemen ontdekt? Ga dan naar onze pagina over responsible disclosure.